zondag 14 januari 2018

matsen

Hoe kwam ik aan de oblique technique van vandaag?

Vandaag ontving ik van een jongen van een jaar of 14 die hier een tijdje terug had gelogeerd de 'final cut' van een filmpje, door hem gemaakt met een drone en videosoftware.
De jongen heet Mats.

(Fijn om zoiets toegespeeld te krijgen!)

Later op de dag speelde ik een paar potjes pingpong met een jongen van 11 en zijn moeder.
De jongen was in een paar maanden tijd erg vooruit gegaan met zijn spel en hij gaf erg goed partij.
We deden wat veel opvoeders doen... wel echte tegenstand bieden, zodat er ook echt serieus geoefend wordt en hij nog beter kan worden...... maar bij het partijtje spelen..... ontstond het gaandeweg dat hij de rol van scheidsrechter toegespeeld kreeg en de puntentelling bepaalde en bijhield.
Het was iedereen wel duidelijk dat sommige spelers wel drie keer moesten scoren voordat er een punt gerekend werd.... .
Non-verbaal werd het 'matsen' in gekaderd......zo had iedereen plezier.
Uiteindelijk, alles overziend, kwam hij tot de conclusie dat we allemaal 'winnaars' waren.. om maar eens te onderstrepen dat het heel goed mogelijk is om samen te spelen, je eigen talenten verder te ontwikkelen.. zonder dat het daarbij nodig is om verliezers te hebben!

Kortom, twee  getalenteerde serieuze maar ook speelse (Nederlandse) tienerjongens en een getalenteerde moeder, hebben de 'kracht van kunnen matsen' aangedragen vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten