zaterdag 19 mei 2018

proeve.... dynamische stabiliteit

Vorige week vrijdag vond ik al dat mijn oblique technique ‘vroeg’ was aangekomen, voor dat weekend.
Zou ik het wellicht druk krijgen, dat weekend, was een van de dingen die ik me afvroeg?

Het antwoord op die vraag bleek ‘ja’ te zijn, want de aanzet voor de oblique technique van dezeweek werd me al op zaterdagmiddag bezorgd.

Dat er een hele week nodig is om het uitvoerig zelf te testen, voordat ik het op de website zet, is wel begrijpelijk.
Het is duidelijk een ‘ handle with care’ speelsuggestie.
Zeeeeeer elementair, ook.

En.. gezien mijn belangstellingssfeer en expertise ( energetische systeem dynamica in menselijke samenlevingssystemen) , ben ik wel ‘effe’ bezig om mijn hele weten op een voldoende grote diversiteit van  takken van leefsport door te vlooien!
Dat is zo’n stuwmeer aan materiaal, dat ik dat niet in een uurtje voor elkaar krijg.

Geholpen door de real-life real-time praktijkgestuurd-leren-ondersteuning , had ik naast de meer theoretische verkenningen van mijn innerlijk weten, ook volop de gelegenheid om mijn ‘geleerde inzichten’ in de praktijk te brengen en te voelen welke factoren sterk ‘overhellende’ factoren zijn, ‘dynamische stabiliteit’ verminderend, in intermenselijke dynamiek.

Gezien ‘hoe het allemaal ging’ kan ik niet nalaten te denken…. zou ik ‘op examen’ geweest zijn, deze hele week?  En hoog bewustzijn multi-gefacetteerde ‘proeve van bekwaamheid’ (als docent)…. ?

Kijken of mijn hands-on vaardigheden op het vlak van kernfactoren in  ‘dynamische stabiliteit’, inderdaad wel in voldoende (hoge) mate geschikt zijn om er de openbare weg mee op te gaan, in mijn rol als praktijktrainer, zonder energetisch dynamisch brokken te maken?

Tja.. als dat zo was, dan ben ik .. heel benieuwd wat daarvan de uitslag is.

Zelf ben ik optimistisch..
Het multidimensionale onconventionele praktijkgestuurde leerplan wat ik ‘on the fly’ deze week componeerde, zit volgens mij energetisch dynamisch prachtig in elkaar.
En ook al heb ik de grenzen van mijn eigen emotionele stabiliteit op een paar momenten bij de zijwind, tegenwind, windstilte, hagelbuien, stormvelden, storingen in apparatuur, grote temperatuurschommelingen en sterk opeens van de verwachtingen afwijkende reële omstandigheden, golfslag en deining in mijn wereld deze week wel aardig van dichtbij gezien…. ‘omgevallen’ of ‘omgeslagen’ ben ik niet.
Wel heb ik daarbij ook zo ongeveer alle ‘bijzondere verrichtingen’ die er maar in mijn leerschool bekend zijn, moeten benutten.
Enne.. dat zijn er nogal wat.. dus om dat allemaal in een week te kunnen proppen….. mag best wel een WONDER heten!

Zelf zou ik zeggen dat ik mijn ‘brevet van energetisch dynamisch vermogensbeheer’ wel als  ‘verlengt’ kan beschouwen.

Dat.. en welke vermogens ik dan in de fysieke wereld in beheer krijg…..ga ik deze week merken.

(-:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten